Σάββατο, 7 Απριλίου 2012

ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ Μ'

Σήμερα ήθελα να αλλάξω ανάρτηση να βάλω κάτι πιο χαρούμενο (όσο κι αν το γενικότερο κλίμα δεν βοηθά). Πίνακες και φωτογραφίες έχω βάλει, ρητά και ανέκδοτα έχω βάλει, πολιτικά δεν ήθελα πάλι, έσπαγα το κεφάλι μου τι να σας γράψω. 


Την απορία μου την έλυσε η αδελφή μου. Ήρθε σπίτι μου νωρίς και ανεβήκαμε στο διαμέρισμα που έμενε ο πατέρας μου. Για όσους δεν το ξέρουν, την μητέρα μου την έχω χάσει από το 1984. Ο πατέρας μου έμενε μόνος σε ένα διαμέρισμα πάνω από το δικό μου, με μία μεσήλικη Γεωργιανή να τον βοηθά διότι από το 2000, μετά μία ανεπιτυχή επέμβαση καταρράκτη, είχε μείνει τυφλός (την όραση στο άλλο του μάτι το είχε ήδη χάσει λόγω "ωχράς κηλίδας" όπως τη λένε οι οφθαλμίατροι).

Η Ναρκίζα έπαιζε τον ρόλο της παραδουλεύτρας, της νοσοκόμας και της οικονόμου του πατέρα μου, υπό την εποπτεία μου, μέχρι το Δεκέμβριο του περασμένου χρόνου, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, που ο πατέρας μου έκλεισε τα μάτια του, στα 97 του χρόνια.  


Πήγαμε λοιπόν με την αδελφή μου να δούμε τι υπάρχει ακόμα στο σπίτι του "παππού" (έτσι τον φωνάζαμε όλοι, και τα παιδιά μου, και εγώ με την αδελφή μου, και η γυναίκα μου. Του άρεσε). 


Τα πράγματα του παππού τα είχαμε δεί, είχαμε μοιραστεί τα περισσότερα με την αδελφή μου αλλά δεν είχαμε ψάξει τα συρτάρια του και την βιβλιοθήκη του, γεμάτη βιβλία, φακέλους και ντοσιέ. 


Εκεί λοιπόν, σε ένα φάκελο το βρήκα. Και ταξίδεψα 59 χρόνια πίσω στο χρόνο... Με την αδελφή μου να απορεί με την συγκίνηση μου. 


Καλιθέα 1953. Δημοτικό Σχολείο Λαζαροπούλου. Η Σχολή Λαζαροπούλου από τα γνωστά Δημοτικά και Γυμνάσια της περιοχής εκείνα τα χρόνια. Καθηγητής εκεί ο πατέρας μου, όταν τέλειωσε το Πανεπιστήμιο σαν Φυσικός, πρίν τον πάρει η Αεροπορία (με εξετάσεις, επεισοδιακές, έγραψα ήδη για αυτό εδώ
Έκανε καριέρα ο πατέρας μου σαν Μηχανικός Αεροσκαφών σε ένα τμήμα της τότε Σχολής Αεροπορίας που εξελίχθηκε στην μεταπολεμική ΣΜΑ. (Σχολή Μηχανικών Αεροπορίας). 


Καθηγητής στην Λαζαροπούλου ο πατέρας μου, εκεί γνώρισε και την μητέρα μου, ήταν μαθήτρια του, στην τρίτη Λυκείου θα λέγαμε τώρα. Διατήρησε επαφές με την Λαζαροπούλου και με έστειλε εκεί για τα πρώτα μου γράμματα. 


Τι θυμάμαι από την πρώτη Δημοτικού ; Πρώτα από όλα την κυρία Αγγέλα, την δασκάλα μου. Δεν είχε ξυπνήσει εντελώς μέσα μου το αρσενικό, αλλά μου άρεσε. Και ήταν και πολύ καλή δασκάλα. 


Μετά... η Φρύνη (αληθινό όνομα, δε χρειάζεται η περίπτωση  ψευδώνυμο). Συμμαθήτρια μου. Όμορφα μακριά καστανά μαλλιά, καστανά και τα μάτια της, θυμάμαι που έλεγα στην μητέρα μου "ίδιο χρώμα είναι τα μάτια της και τα μαλλιά της". 


Την αγάπησα λοιπόν την Φρύνη.. σφοδρώς. Μπορεί να καθόταν "με τα κορίτσια" στην άλλη άκρη της τάξης, αλλά εγώ... ερωτικός πυρετός... Στα διαλείματα, όλο προφάσεις να είμαι κοντά της. Το είχε καταλάβει η Φρύνη ; απορία που δεν είχα απάντηση. Υποθέτω πως ναι. 


Ένα πρωϊνο, προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, κάναμε "ανάγνωση" με την κυρία Αγγέλα. Διφθόγγους δεν είχαμε μάθει ακόμα. Να την θυμάστε αυτή τη λεπτομέρεια, έχει σημασία ! Η Φρύνη ήταν διαβασμένη, την είχε η κυρία Αγγέλα να διαβάζει το μάθημα της ημέρας. 


Εγώ... στην Φρύνη καρφωμένα τα μάτια μου. Αγγελος μου φαινόταν όπως παιχνίδιζε ο ήλιος που έμπαινε από το παράθυρο στα μαλλιά της. 


Αποφάσισα λοιπόν να της γράψω ερωτική επιστολή... Δεν κρατιόμουν άλλο... 


Και έγραψα το εξής : ΕΠΙ ΛΕΞΕΙ, κρατώ και την ορθογραφία.  (είπαμε διφθόγγους δεν είχαμε κάνει ακόμα) 


"Αγαπημενη μ κε χρυσή μ Φρύνη. Εχις ωρέα μαλιά κε μ αρέσ τα ματια σ. Γι αφτό σε αγαπώ πολύ κε θέλω να σε παντρεφτώ. Να τα βλέπω κάθε ημέρα. Αν θέλ.... "


Εκεί διεκόπη η επιστολή. "Τι κάνεις Παυλίδη ;" ακούστηκε βροντερή η φωνή της κυρίας Αγγέλας. "Τι γράφεις την ώρα του μαθήματος ;"


Σε Δευτερόλεπτα ήταν στο θρανίο μου και είχε πάρει το γράμμα. Το διάβασε, με αγριοκοίταξε (μέσα της πάω στοίχημα ότι γέλαγε) και το πήρε. Με έβαλε τιμωρία όρθιο και στο διάλειμα με πήγε στη Διευθύντρια. Με μάλωσε και η Διευθύντρια, μου έγραψαν στο τετράδιο να έρθει ο πατέρας μου την άλλη μέρα να τους δει. 


Πήγε ο πατέρας μου, του έδειξαν το γράμμα, και άκουσα και το κατσάδιασμα του. Εντελώς εικονικό, μέχρι που αν θυμάμαι καλά τον αγριοκοίταξε και εκείνον η Διευθύντρια. Ο μπαμπάς καμάρωνε για τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα του γιού του...  Στο δρόμο για το σπίτι είχε επικεντρωθεί στο να μην γράφω γράμματα στην ώρα του μαθήματος, ούτε κουβέντα για το αν έκανα καλά που έγραψα στη Φρύνη ή όχι. 


Η Φρύνη δεν έμαθε τίποτα, δεν το είπαν. Ο έρωτας μου κράτησε ένα δυό μήνες ακόμα. Τέλειωσε το σχολικό έτος, στο επόμενο η Φρύνη δεν ήρθε στο ίδιο σχολείο. Ούτε ξέρω τι έγινε. Και εγώ... κοιτούσα από εδώ, κοιτούσα από εκεί, κάτι ψιλοφλερτάριζα στη γειτονιά, αλλά όσο οι τάξεις του Δηοτικού ανέβαιναν, τόσο κατέβαιναν οι ματιές μου στο καλοσχηματισμένο κορμί της κυρίας Αγγέλας... (από τότε στις μεγάλες το μυαλό μου !)


Το γράμμα μού το έδειξε ο πατέρας μου μερικές φορές. Το έδειξε στους θείους μου (τ' αδέλφια του), κάπου το φύλαξε, μέχρι στην γυναίκα μου το έδειξε λίγο μετά που την γνώρισε, (να ξέρει τι παίρνει... :)) 


Αν του το ζητούσα θα μου το έδινε. Δεν με ενδιέφερε όμως. Ούτε ήξερα ότι το είχε κρατήσει. Μέχρι που το βρήκα σήμερα το απόγευμα.... 


Το πήρα, γελάσαμε με την αδελφή μου πάλι. Όχι αυτή τη φορά δεν θα το πετάξω. 


Να είμαστε όλοι καλά. 





31 σχόλια:

  1. Γλυκέ μ!
    Ερωτιάρης απο τα γεννοφάσκια σ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κοίτα να δεις...
    Με τέτοιο όνομα Φρύνη, είμαι σίγουρη πως δεν είναι και τόσο δύσκολο να την ξαναβρείς και ποιος ξέρει μπορεί να διαβάσει την ανάρτηση σου και να σου εμφανιστεί, πάντως όσοι αναζήτησαν παιδικούς έρωτες και τους βρήκαν πάθανε ένα ψιλό-σοκ! Αντίκρισαν αφημένες χοντρές ξανθιές κυρίες (όλες ξανθιές είναι μετά τα 50!)και κοιλαράδες φαλακρούς και πλαδαρούς κυρίους!
    Πάντως οι παιδικοί έρωτες είναι ότι πιο τρυφερό μπορεί να θυμάται κανείς!
    ΑΦ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το δικό της σοκ, θα είναι μεγαλύτερο από το δικό μου, σε διαβεβαιώ ! χαχαχα

      Καλό σου Πάσχα καλή μου φίλη !!

      Διαγραφή
  3. Τρυφερές αναμνήσεις!
    Πάντως με τέτοιο όνομα, Φρύνη, δεν είναι πολύ δύσκολο να την αναζητήσεις, ίσως είναι γραφτό σας να διαβάσει την ανάρτηση σου και να σου εμφανιστεί! χιχι!
    Όμως να είσαι προετοιμασμένος για το τι θ' αντικρίσεις...έχει συμβεί να βρεθούν άτομα μπροστά σε αφημένες χοντρές ξανθιές κυρίες (όλες ξανθιές είναι μετά τα 50!)ή μπροστά σε κοιλαράδες πλαδαρούς κυρίους...είναι ένα ρίσκο που καλύτερα να μη πάρει κανείς και να μείνει στις όμορφες αναμνήσεις!

    Καλό Σ/Κ και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμία επιθυμία δεν είχα ποτέ να την αναζητήσω. Την ιστορία θυμήθηκα από το σημείωμα.

      Διαγραφή
  4. Τι τρυφερή ιστορία!!!!!
    Πανέμορφη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ όμορφο!
    Απ'την άλλη όμως δεν είναι ψυχοφθόρο να σκαλίζεις και να σου'ρχονται τόσο όμορφες αναμνήσεις από άτομα που λείπουν από κοντά σου??
    Από μικρός λοιπόν φαινόσουν ότι θα μεγαλώσεις και θα ερωτοτροπείς ποικιλοτρόπως χα!χα!
    Ερώτηση, ο πατέρας ηπαντρεύτην την μαθήτριά του μητέρα σου?
    Τότε μάλλον και η μητέρα είχε Αρη στον Αιγόκερο τελικά μερικές όψεις του γενέθλιου είναι κληρονομικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι την παντρεύτηκε... Και την πείραζε μία ζωή ότι της έβαλε καλό βαθμό Φυσική επειδή της είχε αδυναμία ! χαχαχα

      Διαγραφή
  6. ΕΞΟΧΟ!!!
    Γιώργο το λάτρεψα στην κυριολεξία. Σε κατάλαβα σαν αγόρι προς αγόρι! Το έγραψες με τόση φρεσκάδα και συγκίνηση που ομολογουμένως με επηρέασε κι εμένα, καθώς σε φαντάζομαι να ανακαλύπτεις τούτο το "κειμήλιο" στο συρτάρι του και σε μένα αγαπημένου σου πατέρα - του παππού!
    Είδες λοιπόν κύριε Γιώργο πόσα πράγματα - μικρά η μεγάλα- μας χαρίζει το παρελθόν μας; Αξίζει τον κόπο να κάνουμε ανασκαφές. Όλο και κάποιο θησαυρό θα βρούμε. Κι εσύ ξέρεις να τους εκμεταλλεύεσαι.

    Υ.Γ Μέχρι τώρα το κομπιούτερ μου με τον νέο του δίσκο δουλεύει καλά...ελπίζω! Εκτός κι αν εκείνος ο "ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ" που είχα γράψει τα στοίχειωσε όλα εδώ μέσα.

    Και πάλι μπράβο για το υπέροχο αυτό κείμενο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήξερα ότι θα σου αρέσει !!

      Σταύρωνε τα δάχτυλα σου για το κομπιούτερ ! Και μία ευχή για την μαγγανεία από παπά θα βοηθούσε. :))

      Διαγραφή
  7. Πολύ τρυφερό αλλά όχι τόσο για εσένα :) που μας το έδωσες...
    αλλά για τον πατέρα σου που το φύλαξε τόσα χρόνια και όχι μόνο αυτό, αλλά για να το δείχνει και χρόνια μετά σίγουρα το διάβαζε , δεν θα ήταν κάτι που έκλεισε σε ένα συρτάρι και το ξέχασε εκεί!
    Είναι τόσο όμορφο να ανακαλύπτεις μετά από χρόνια αυτά τα ντοκουμέντα μιας άλλης ζωής, ανέμελης, ξέγνοιαστης ... σπάνια βέβαια αλλά όταν κοιτάω φωτογραφίες αγαπημένων των νεανικών χρόνων που λείπουν πια από την ζωή μου μου δίνει δύναμη, γλυκιές νοσταλγικές στιγμές !
    Φυσικά και δεν θα πρέπει να το πετάξεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το πετάω με τίποτα ! Χαίρομαι που το είδες και από αυτή τη σκοπιά. Δίκιο έχεις !

      Διαγραφή
  8. Αυτά τα μικρά σημειώματα.. το σήμα της ποδιάς που αναπάντεχα ανακάλυψα!
    Να είσαι καλά!
    Μου άρεσε τόσο πολύ!
    Οτι μένει μικρό και ασήμαντο είναι τόσο δυνατό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφή κουβέντα !!
      Το άπειρο στο μικροσκοπικό, το σημαντικό στο ασήμαντο !
      Έτσι κρυμμένα, πολλά...

      Καλό σου Πάσχα !!

      Διαγραφή
  9. Πολύ συγκινητικό να βρίσκεις τέτοια ενθύμια φυλαγμένα με αγάπη απο αγαπημένους. Πρόσφατα βρήκα και εγώ κάτι παλιό και συγκινήθηκα αφάνταστα.
    Πάντως ξύπνησες και δικές μας αναμνήσεις.
    Να είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ να είσαι καλά που με επισκέπτεσαι πάντα με μια καλή κουβέντα !

      Καλό σου Πάσχα !!

      Διαγραφή
  10. Εξαιρετικό! Κάπου υπάρχουν καταχωνιασμένα και δικά μου τέτοια κείμενα! Και μερικές κοριτσίστικες φιγούρες που στοιχειώνουν τα όνειρά μου καμιά φορά. Αλλά, όπως λέει και η καλή μάγισσα Άιναφετς, καλό είναι να μην την αναζητήσεις, το σοκ μάλλον θα είναι βέβαιο, χα, χα, χα...

    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το αποτολμώ !! Άσε, καλύτερα να φαντάζομαι και να ονειρεύομαι ! Καλό σου Πάσχα !!

      Διαγραφή
  11. Τελικά μόνο εγώ δεν είχα μαθητικούς έρωτες? Εννοώ δεν υπήρξα ποτέ ερωτευμένη με συμμαθητή μου! Τελικά δεν τα έχω ζήσει όλα! Οχι ότι μου λείπει. Απλά όταν άρχισα να σκέφτομαι ρομαντικά τα μάτια μου ήδη ήταν στραμένα σε μεγαλύτερες ηλικίες. Σήμερα μας έδειξες τον ρομαντικό σου εαυτό GiP.

    Καλή (επ)Ανάσταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και δεν είναι η πρώτη φορά που τον δείχνω ! Καλό σου Πάσχα !!

      Διαγραφή
  12. ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΝΘΥΜΙΑ ΦΕΡΝΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ.
    ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΑΝ ΤΟΥ ΚΕΡΙΟΥ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΣΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ ΧΩΡΙΣ ΣΤΑΛΙΑ ΣΚΟΤΑΔΙ!!!!ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. γεια σας... σημερα βρηκα το μπλοκακι σας. πρωτη φορα γραφω.. τι συγκινητικη αναρτηση..ενθυμια και αναμνησεις μιας ζωης..τοσα χρονια πισω...σαν να ηταν χθες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για την επίσκεψη. Θα σε επισκεφθώ και εγώ ! Καλό σου Πάσχα !!

      Διαγραφή
    2. καλο πασχα...εγινα και επισημα μελος - αναγνωστρια ....

      Διαγραφή
  14. Να είσαι καλά ! Σε ευχαριστώ !! Ελπίζω να σε ικανοποιήσει το περιεχόμενο !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ... η δική μου απάντηση στο σχολιάκι του μπλοκ μου
      Καλησπέρα...Καλώσορίσατε...Ωωωω τι ωραία να συναντάς κι άλλους που έχουμε τα ίδια γούστα...ειδικά να έχουν αγάπη στα δελφινάκια που τα λατρεύω.... Να είστε καλά καλό πάσχα !

      Θα χαρώ να περνάτε όποτε μπορείτε από το δελφινο σπιτάκι μου.. κι αν σας αρέσει να γίνετε και εσείς επίσημα μέλος

      αφού αγάπατε και σεις το λιλα και τα δελφινακια , αν θελετε μπορειτε να λαβετε μερος στο διαγωνισμο μου.. ειναι ο πρωτος που κανω στο μπλοκ μου και ισχυει για ολο τον απριλιο, ειναι διαγωνισμος δημιουργιας...

      ευχαριστω

      Διαγραφή
    2. Θα το δω λιγάκι το όμορφο μπλόγκ σου και θα γίνω μέλος.

      Καλό σου Πάσχα !!

      Διαγραφή
  15. Τι γλυκιά ανάρτηση!
    Σε ευχαριστώ που μοιράστηκες αυτή την τρυφερή ανάμνηση μαζί μας!
    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή