Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012

5 TΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ...

Καιρό έχω να βάλω μουσική. Σήμερα λοιπόν θα βάλω 5 από τα - πολλά - τραγούδια που μου αρέσουν. Αν κάποιο το ξέρετε το προσπερνάτε ή το ξανακούτε αν σας αρέσει. Ή τέλος, διαβάζετε ΓΙΑΤΙ το επέλεξα. Υπάρχει ποικιλία. 


Σας τα δίνω για κατευθείαν ακρόαση και σαν σύνδεσμο, αν θέλετε να το μεταφέρετε. 


1) Χθες η γιορτή της μητέρας. Σύμφωνα με ένα παλιό έθιμο (ίσως τοπικό, ίσως όχι, δεν είμαι σίγουρος), τον νεκρό που γιορτάζει τον τιμάς μία μέρα μετά. Την μητέρα μου την έχασα το 1984. Ήταν τότε 62 ετών. Κρητικιά, γεννημένη, μεγαλωμένη σε χωριό έξω από τα Χανιά, από Κρητικούς γονείς. Ονομαζόταν Γεωργία, γιορτάζαμε ίδια μέρα. Λεπτομέρεια : Ο παππούς μου ήταν από τα πρωτοπαλίκαρα του Ελευθερίου Βενιζέλου, για αυτό όταν αποφασίστηκε να την ονομάσουν Γεωργία, ο παππούς μου αξίωσε να ονομαστεί και να βαπτιστεί "Γεωργία-Δημοκρατία". Γωγώ την φώναζαν αλλά το δεύτερο όνομα της το τίμησε. Και με έμαθε να το τιμώ και εγώ. Και με πατέρα φτωχό προσφυγόπουλο από τη Ρωσία, φανατικός Βενιζελικός και αυτός, οι επιρροές πάνω μου δεδομένες. 


Της μητέρας μου της άρεσαν τα παλιά τραγούδια. Της άρεσε και να τραγουδά. Είχε ωραία φωνή. Το παρακάτω τραγούδι, ήταν το αγαπημένο της. Το άκουσε το 1939 που πρωτοτραγουδήθηκε από την Δανάη, κοπέλλα 17 ετών τότε η μητέρα μου, ήδη ερωτευμένη με τον πατέρα μου που ήταν καθηγητής της στην Φυσική, στην Γ! Λυκείου. (το 1945 παντρεύτηκαν και από τότε ήταν μαζί μέχρι το 1982 που έκλεισε τα μάτια της). Το τραγουδούσε συχνά η μητέρα μου, μου άρεσε να την ακούω και να το ακούω. 


Η Μητέρα μου δεν δούλευε, αλλά "δούλευε" πάνω  στα παιδιά της, την αδελφή μου και εμένα. Άλλες εποχές. Αυτή με έμαθε να αγαπώ το βιβλίο, τη μόρφωση, μου διάβαζε ποίηση (Μυρτιώτισσα, Μωραϊτίνης κ.α.), μου έδινε να διαβάσω Καζαντζάκη, μου έδινε να διαβάσω και άλλα λογοτεχνικά βιβλία της εποχής, μετά συζητούσαμε ότι είχα διαβάσει. ΜΙΛΟΥΣΑ με την μητέρα μου, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΣΑ μαζί της από μικρό παιδί. Σε εκείνη οφείλω και το ότι έμαθα να ακούω πολλές γνώμες, να σέβομαι ακόμα και την διαφορετική. Ο χαρακτήρας μου εν πολλοίς διαμορφώθηκε από τη μητέρα μου. 


Το αγαπημένο τραγούδι της μητέρας μου, όπως το πρωτοάκουσε κοπελίτσα, από τη Δανάη, της το αφιερώνω. Με όλα τα ελαττώματα της πρώτης εκτέλεσης του 1939 που σε μερικά σημεία αλλοιώνει ακόμα και τη φωνή. Γνήσιο όμως... 



ΕΛΑ ΓΙ ΑΠΟΨΕ - ΔΑΝΑΗ (η πρώτη έκδοση 1939)
http://www.youtube.com/watch?v=40nwAbduLYQ


Το ίδιο τραγούδι, χρόνια πολλά μετά, το "ανέστησε" η Χαρούλα Αλεξίου, τραγουδώντας το αριστοτεχνικά. Σύγχρονη εκτέλεση πλέον. 



ΕΛΑ ΓΙΑ ΑΠΟΨΕ - ΑΛΕΞΙΟΥ
http://www.youtube.com/watch?v=SrC2JAXHSDs  


2) Πονηρές οι μέρες που περνάμε. Το έχουμε πει. 
Θα πάμε για εκλογές ή κάποιοι θα τα βρουν ; 
ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ θα βρούν αν τα βρουν ; 
ΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙ ΜΕΤΑ, ΕΙΤΕ ΤΑ ΒΡΟΥΝ ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΤΑ ΒΡΟΥΝ ; 


Αφιερωμένο στον Έλληνα πολιτικό - και όχι μόνο ! - το παλιό γνωστό τραγούδι του Μηλιώκα. Το είχαν μισήσει τα Πασόκια κάποτε, τον Μηλιώκα επί "πρασίνων ημερών" τον είχαν σε ένα είδος καλλιτεχνικής "απομόνωσης", ιδίως το συγκεκριμένο τραγούδι. Τώρα το τραγουδούν και μουτζώνουν κατά Χαρ. Τρικούπη μεριά (γραφεία του ΠΑΣΟΚ) και πολλοί πράσινοι που κάποτε νευρίαζαν όταν το άκουγαν και τον έβριζαν. Μνήμη διαθέτω, παραδείγματα ξέρω... 

GRECO MAΣΚΑΡA - ΜΗΛΙΩΚΑΣ
http://www.youtube.com/watch?v=0XgBGzcIDEc  

3) Μια άλλη μεριά του Έλληνα, έχουμε πολλές, μη λέμε... 
Οτάβα, Καναδάς, 2011. Έλληνας έρχεται στο κέφι, ζητά παραγγελιά το Ζορμπά, αρχίζει και το χορεύει στη μέση του δρόμου... και αν δεν το έχετε δει... δε θα πιστεύετε τι κατάφερε !! Οκτώ λεπτά κρατά, αλλά αξίζει !! ΟΠΑ !!!


ΖΟΡΜΠΑΣ - ΣΥΡΤΑΚΙ ΣΤΗΝ ΟΤΑΒΑ
http://www.youtube.com/watch?v=YimngJj_TR8

4) Όλοι ξέρουν ότι μου αρέσει να ακούω μουσική. Όταν γράφω ακούω ξένη μουσική, να μην επηρεάζει την σκέψη μου ο Ελληνικός στίχος. 
Ελληνικά ακούω όταν "χαζεύω" στο ιντερνετ, κοιτάω blogs και φατσομπούκι (facebook), όταν περιηγούμαι σε διάφορα sites του διαδίκτυου. Ενημερωτικά, αθλητικά, κατάλληλα για ανηλίκους... αχμμμμ... και όχι μόνο !! :))  


Η καλή μου φίλη, μπλόγκερ, ταλαντούχα ποιήτρια και "συνεπίθετη", η  Κάκια Παυλίδου, μου έστειλε κάποτε το παρακάτω τραγούδι. Που έγινε αμέσως ένα από τα πολύ αγαπημένα μου. Χτύπησε φλέβα που λένε !! Μέχρι και αυτοκριτική έχω κάνει μερικές φορές ακούγοντας το !! :)) 


ΘΕΛΕΙ ΜΑΓΚΙΑ - ΕΥΤΥΧΙΑ/ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑΣ
http://www.youtube.com/watch?v=ABue6kt2Oqw  


5) Τον Νίκο Καρβέλλα τον ξέρετε υποθέτω. Ιδιόρρυθμος, ιδιοφυής, κλείστηκε αρκετά στην "κοινωνία της αρπαχτής" και άρχισε να βγάζει σουξέ για την Άννα Βίσση και άλλους τραγουδιστές. 


Αυτό που ίσως δεν ξέρετε είναι το μουσικό του ταλέντο που πήγε-πάλι κατά τη γνώμη μου-χαμένο. Συνθέτης από κλασσικά κομμάτια μέχρι ροκ και ζεϊμπέκικα. Άριστος πιανίστας στα νιάτα του, με καλή φωνή, ίσως ο μοναδικός piano-rocker της Ελλάδας, μπορούσε να γίνει ο "Ελληνας Jerry Lee Lewis". Κάπου όμως είδε πιό σίγουρα λεφτά και
επιτυχίες απότε το άφησε στη μέση... 


Τα ξέρω αυτά γιατί το piano-rock είναι ΠΟΛΥ αγαπημένη μου μουσική. Όταν νέος και εγώ ασχολήθηκα με το είδος, έπεσα πάνω στον Καρβέλα. Και απογοητεύθηκα όταν άλλαξε δρόμο... 


Από την "χρυσή" του για μένα εποχή, το παρακάτω. Παίζει πιάνο, σε κομμάτι που έγραψε ο ίδιος και το τραγουδά, πολλά χρόνια πριν. Θαυμάσιο Piano-rock, ανεξάρτητα από τους στοίχους του που κι αυτοί είναι εύθυμοι, για το γούστο μου πάντα. Αν είστε του είδους ή αν απλά θέλετε να έρθετε στο κέφι... απολαύστε τον ! 


ΠΗΔΑ !! - Καρβέλας
http://www.youtube.com/watch?v=X60KH4zOpxU


Δεν έχετε παράπονο, απ' όλα είχε ο μπαξές ! Θα επανέλθω και με άλλα κάποια στιγμή... 

15 σχόλια:

  1. καλησπερα και καλη εβδομαδα

    πολυ συγκινητικα ολα αυτα που εγραψες για την μαμα σου, μπραβο σου που της αφιερωνεις αναρτηση και το τραγουδι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και τα πέντε ευχάριστα!
    Πολύ συγκινητική η ανάμνηση της μαμάς σου!
    Είδες Τζιπάκο μου, γερνάμε και η εικόνα της μάνας μας παραμένει το ίδιο τρυφερή!
    Δεν ήξερα ότι όσοι έχουν φύγει απο κοντά μας γιορτάζουν μία μέρα μετά απ'τους εν ζωή! Κρητικό έθιμο? Πολύ ωραίο! Και όσον αφορά τον Καρβέλα και γω πιστεύω ότι διέθετε ταλέντο που το αδίκησε!
    Καλό βράδυ...
    Υ.γ.Ας πήδήξουν όσο θέλουν εκλογές θα ξαναγίνουν! χχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Κάρυ. Είχε ταλέντο ο Καρβέλας, πήγε στράφι. Και όχι ο μόνος.

      Διαγραφή
  3. ΚαΖενάΚι μμμμμμμου

    Πρώτα απόλαυσα τον Λατρεμενο μου ΖΟΡΜΠΑ..... ειδικά στο βιντεάκι που παραθετεις στον Καναδά....

    Έπειτα επιμένω ακόμη μετά από τόσο καιρό σταθερή στην ΥποΓραή μου πως ΝΑΙ, ΘΕΛΕΙ ΜΑΓΚΙΑ... ΕΛΛΗΝΙΚΗ μαγκιά ο Έρωτας, η Ζωή, η Πολιτική Πυγμή που αλλάζει τον Άνεμο και τον Καιρό.....

    Σου αφήνω ΑΥΤΟ που συνηθίζω να ακουω τελευταία, από τη φωνή του πολυαγαπημενου Ρασούλη:

    1. ΚΕΜΑΛ από τον υπέροχο Βασίλη Λέκκα

    http://www.youtube.com/watch?v=1AS22TiR1Ms

    2. Κι όμως ΜΠΟΡΕΙ ν' αλλάξει ΚΕΜΑΛ, από τον μοναδικό Μανώλη Ρασούλη...

    http://www.youtube.com/watch?v=LCQ8ECp3AQk


    ΤΟ ΦΙΛΙ μου με μαγΚιά αφημένο......

    ;-))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ και για τα νέα τραγούδια, τα ήξερα. Να ήξερες πόσες φορές ακούω την "μαγγιά" και σε θυμάμαι ! Δεν φταρνίζεσαι ? χαχαχαχ

      Διαγραφή
  4. Γιώργο ορισμένες φορές με κείμενα σου, με πράξεις σου ή με τον τρόπο που σκέφτεσαι με συγκινείς ιδιαίτερα παρόλο που σε γνωρίζω πάνω από ένα τέταρτο του αιώνα και παρ όλες τις -φυσιολογικές και ενδιαφέρουσες διαφορές μας - θεωρώ ότι ήταν ευτύχημα που τα παιδιά μας βρέθηκαν στο ίδιο σώμα προσκόπων τότε, σχεδόν μωρά ακόμη.
    Η σημερινή σου αναφορά στην μάνα σου, στη μητέρα σου, στην μαμά σου βρε αδελφέ, που έφυγε τόσο νωρίς, είναι από κείνες τις στιγμές που θεωρώ ότι αξίζει κανείς να έχει τέτοιους φίλους. Και ότι τελικά υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που η ψυχή τους κάτι έχει μέσα που είναι πολύτιμο όσο και η ίδια η ζωή. Θα είναι περήφανη για σένα Γιώργο η μάνα σου, είμαι βέβαιος.
    Τώρα για τα τραγούδια εδώ που είμαι στο γραφείο δεν έχω ηχεία και δεν μπορώ να τα ακούσω, όμως εκείνο του Μηλιώκα "Γκρέκο Μασκαρά" πάντα μου άρεσε και για την Σικελο-Ναπολιτάνικη μελωδία και ρυθμό του αλλά και για τα λόγια του. Είναι διαχρονικά.
    Να είσαι καλά για την έμπνευση που είχες να κάμεις τούτη την ανάρτηση.

    Κατά τα άλλα αρνούμαι να δεχτώ την στάση που θέλεις να μου επιβάλεις ...στα πολιτικά λόγω τενοντίτιδας αλλά και λόγω αισθητικής άποψης. Είμαι οριζοντιόφιλος και όχι καθετόφιλος και μάλιστα ανάμεσα σε φύλλα κλαδιά και τριανταφυλλιές που είναι το αγαπημένο σου περιβάλλον.
    Όσο και να επιμένεις και να ουρλιάζεις εκεί ψηλά στον Υμηττό υπάρχει πάντα κάποιο μυστικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν σου είχα πει όλα αυτά για τη μάνα μου, το θυμόμουν. Να είσαι καλά.

      Με διαγώνιο... συμβιβάζεσαι ή πάμε για εκλογές ? χαχαχαχα

      Διαγραφή
  5. Εξαιρετικά κι εξόχως διαλεγμένα τα τραγούδια και με αιτιολόγηση κάθε μιας επιλογής που αν μη τι άλλο προδίδει το χαρακτήρα σου σε όλους εμάς που δε σε γνωρίζουμε προσωπικά. Η αναφορά σου όμως στη μάνα σου είναι εξαίσια και θεωρώ πως πράγματι σε τιμούν ως άνθρωπο πρώτα απ' όλα. Ο σεβασμός είναι κάτι που δε διδάσκεται κατά τη γνώμη μου, αλλά είναι έμφυτο στους ανθρώπους που χαρακτηρίζονται σωστοί και αξιοπρεπείς. Χαίρομαι λοιπόν που συνδιαλέγομαι έστω και μέσω της τεχνολογίας με έναν τέτοιον άνθρωπο.

    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ με συγκίνησε το σχόλιο σου. Να είσαι καλά φίλε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ συγκινητική η μνεία προς τη μητέρα σου ίσως το καλύτερο δώρο που της κάνεις!
    Το τραγούδι της με την Χαρούλα υπέροχο!

    Για βρές μου τι όψη έχεις στο χάρτη σου με Σελήνη:))

    Οι στίχοι φοβεροί έχεις δίκιο θέλουν ανάλυση
    Θέλει μαγκιά να μπορέσεις να δεις
    τη ζωή καθαρά και να πεις γεια χαρά
    Σ΄ότι σε δένει σε κρατάει στη γη
    και δεν σ΄αφήνει να πετάς σαν πουλί
    Ομως το βόλεμα είναι βόλεμα μωρό μου
    πού ν΄αφήσεις τη χλιδή μια αξία σταθερή
    και να γυρίσεις πάλι στα ζόρια τα ίδια
    αυτό το κάνουν μόνο όσοι έχουν μεγάλα ....
    Θέλει μαγκιά για ν΄αρνηθείς
    της σιγουριάς τα κυβικά
    για έναν έρωτα να πεις
    εγώ θα ζω με δανεικά
    θέλει μαγκιά για να δοθείς
    σε ένα πάθος δυνατό
    μα εσύ μωρό μου δεν διαθέτεις απ΄αυτό.


    Ο Καρβέλας μ'αρέσει σε λίγα μου γίνεται κουραστικός όταν ακούω συνέχεια νομίζω ότι όλα του είναι στο ίδιο στύλ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μένα το τραγούδι με την Χαρούλα μου αρέσει.
      Ο καρβέλας σε πολλά δεν μου αρέσει, ιδίως από τα τελευταία.
      Αλλά στα πρώτα του μου αρέσει πολύ.

      Η "μαγγιά" έχει ΦΟΒΕΡΟΥΣ στίχους, τραγουδιέται έξοχα και έχει και καλή μουσική.

      Χαίρομαι που σου άρεσαν.

      Διαγραφή
  8. Όλα είναι πολύ ωραία κομμάτια, αλλά θα ξεχωρίσω δύο. Το γκρέκο μασκαρά γιατί αγαπάμε Μηλιώκα και φυσικά το Πήδα του Καρβέλα.... γιατί εκτός του ότι αγαπάμε Καρβέλα.... είναι της γενιάς μου!!!!!
    Να είσαι καλά που μας ταξίδεψες! Την καλησπέρα μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατανοητό το γούστο σου !!
      Ελπίζω να διασκέδασες.

      Διαγραφή